Un pic de branding iti face bine, foarte mult branding te face perfect

Provocarea oricarei afaceri in climatul economic modern, in care consumatorii au initiat si sustin o miscare ireversibila de mutare in lumea digitala, este de a deveni o prezenta puternica in online, vadul comercial suprem al vremurilor noastre.

Teoria este valabila, frumoasa si toata lumea e de acord cu ea (cei care sa incapataneaza sa reziste doar prin metodele traditionale de marketing dispar in mod natural din peisaj), dar cum faci sa iesi si tu in evidenta un pic mai tare decat concurenta in constelatia de firme care se alimenteaza din acelasi rezervor de consumatori? Asta e o alta meserie, alta Marie, cu totul alta palarie, numita branding.

Ce este brandingul

Brandingul reprezinta ansamblul tehnicilor prin care o companie isi construieste identitatea in lumea digitala. Modalitatile sunt nenumarate, instrumentele, diverse, dar scopul este acelasi: fiecare vrea sa insemne ceva in online. De fapt, mai mult decat o dorinta, e o obligatie a supravietuirii. Acel „ceva” trebuie sa contina promisiunea, viziunea, experienta, filozofia, cultura, principiile, esenta afacerii. Ce faci, cum faci, de ce faci si ce speri sa obtii din asta.

Crearea unui logo, conceperea unui motto inteligent, alegerea unor culori atragatoare sunt doar o parte din solutie, prin care te poti face cunoscut. Insa numai prin calitatea produsului si a serviciilor aferente te faci recunoscut.

Cum te prezinti, asa vei fi perceput, iar in functie de asta, castigi un anumit grad de relevanta pentru utilizatori, ocupi un loc in lista lor de preferinte. O investitie in serviciile unei agentii de branding profesionste este o investitie directa in viitorul afacerii tale.

Ce presupun serviciile de branding

Brandul reprezinta o suma de calitati, iar brandingul modalitatea de a convinge clientii de existenta acestora. La fel cum o persoana nu se reduce la felul in care arata sau vorbeste, in cazul unei companii trebuie descoperit ce se afla sub suprafata, baza legaturilor profunde, durabile cu potentialii clienti.

Acestia trebuie sa aiba incredere ca ceea ce ai de oferit le satisface nevoile, ca pot apela la produlul/serviciul tau pentru rezolvarea unei probleme specifice cu care se confrunta, fie ca asta inseamna o cafea mai aromata, care sa-i scape de monotonia diminetilor, sau un pix care scrie in orice conditii, ca sa nu trebuiasca sa-si transforme buzunarul in penar.

Pentru o companie, brandingul presupune, asadar, nu doar stabilirea unor repere vizuale memorabile, conceperea unui ambalaj atragator, cu o sigla frumoasa si culori dragute, ci perfectionarea intregului ciclu comercial, de la productie si vanzare, pana la livrare si returnare.

Cat esti de prompt in rezolvarea solicitarilor? Cata atentie acorzi feedback-ului catre clienti? Cat efort depui pentru fidelizarea acestora? Primeste mereu clientul exact ceea ce plateste? Respecti contractele asumate fara apelarea la artificii care sa te favorizeze?

Toate aceste intrebari, si multe altele, trebuie sa-si gaseasca un raspuns pozitiv si instantaneu in mintea clientilor tai la simpla mentionare a numelui firmei sau vizualizare a logoului.

De ce ai nevoie de o agentie de branding

O agentie de branding detine cunostintele si stapaneste metodele necesare crearii unei identitati usor recognoscibile in lumea digitala, un loc aglomerat, unde reputatia iti ofera unui avantaj competitiv decisiv.

Ai nevoie de serviciile de branding ale unei agentii cu experienta pentru a-ti convinge clientii ca reprezinta pentru tine mai mult decat simpli platitori: parteneri valorosi, pe care vei face tot posibilul sa-i pastrezi, sa-i multumesti.

O agentie profesionista va contribui la cresterea credibilitatii companiei tale, prin rafinarea strategiei de promovare, stabilind o directie clara de actiune si scopul unic care confera coerenta si predictibilitate proceselor comerciale, transmitand, prin aceasta, un sentiment de siguranta partenerilor de afaceri.

Nu in ultimul rand, o agentie te poate ajuta, prin rebranding, si cu o provocare chiar mai dificila, si anume cu stergerea vechii identitati si construirea uneia care sa o faca uitata, esentiala in situatia in care nu te mai regasesti in vechile tipare sau vrei sa faci o schimbare brusca de directie, spre un alt public tinta si alte plaje de castig.

Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul, pentru a oferi functiile retelelor sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor nostri pentru a-ti oferi experiente deosebite, pentru a analiza traficul si modul de utilizare si pentru a-ti personaliza serviciile noastre. In cazul in care alegi sa continui utilizarea website-ului nostru, esti de acord cu utilizarea modulelor noastre si politica de confidentialitate.