„Ma promovez, deci exist!” trebuie sa fie noua mantra a oricarei firme care vrea sa insemne ceva in lumea virtuala, un spatiu vast, de necuprins si de nestapanit, unde daca nu te zbati pentru a fi vazut, esti pierdut. Instinctul de supravietuire va obliga, la un moment dat, orice business sa incerce sa straluceasca un pic mai tare decat concurenta in acest furnicar de luminite palpaietoare fiecare incercand sa impresioneze. Insa fara o agentie de marketing cu experienta in promovarea digitala, existenta indelungata in universul online este, practic, o misiune imposibila.
Ce inseamna marketing online
Promovarea online reprezinta, in esenta, totalitatea tehnicilor de scoatere din anonimat a unei afaceri, respectiv de mentinere a acesteia in sfera de interes a potentialilor clienti, utilizand instrumente specifice domeniului digital.
Exista numeroase metode, fiecare cu plusuri si minusuri si aflate intr-o permanenta evolutie. Succesul unei campanii de marketing depinde de alegerea uneltei de promovare potrivite si de modul de implementare.
Scopul este cresterea vizibilitatii, insa pentru asta eforturile unei agentii de marketing online vor fi investite in trei directii de actiune: in prima faza iti va aduce clientii in pragul magazinului online, apoi ii va atrage inauntru, dupa care ii va tine acolo, prin fidelizare.

Instrumentele unei agentii web
Exista mai multe tehnici pe care o agentie digitala le poate aplica pentru a creste importanta afacerii tale in mediul online, convertind interesul vizitatorilor in actiuni concrete de cumparare. Unele vor avea efecte aproape imediate, iar altele sunt cu bataie lunga, in functie de investitia financiara si de timp pe care esti dispus sa o faci.
Amintim doar cateva:
– Campaniile PPC reprezinta unul dintre cele mai cunoscute servicii de marketing. Traficul platit obtinut, in general, prin Google Adwords are la baza licitarea pentru cuvinte cheie importante in domeniul tau de activitate, a caror mentionare va extrage din vastitatea internetului cele mai relevante anunturi. Miza este plasarea mesajelor tale pe primele pozitii ale motoarelor de cautare.
– Intre principalele metode folosite de o agentie de digital marketing se afla si optimizarea SEO a unui site, eficientizarea continutului pentru a convinge motoarele de cautare ca merita sa il prezinte ca o solutie la nevoile utilizatorilor. GOOGLE va directiona in mod natural clientii spre adresele web care raspund cel mai bine necesitatilor lor, deoarece asa isi dovedeste utilitatea, folosind pentru aceasta algoritmi complecsi pentru ierarhizarea site-urilor.
– Promovarea prin Social Media face, de asemenea, parte din arsenalul de baza al profesionistilor in domeniu, deoarece mesajele trebuie trimise acolo unde sunt cele mai mari sanse de a fi receptionate, iar retelele sociale tind sa devina locurile de intalnire preferate de majoritatea utilizatorilor de internet.
– Content marketingul poate avea un rol hotarator in succesul afacerii tale, daca nu urmaresti doar efecte imediate si ai rabdarea ca rezultatele pozitive sa se matureze. Postarile pe blog nici nu sunt ieftine si nici nu aduc explozii spectaculoase ale traficului, dar iti cresc, incet si sigur, reputatia si formeaza baza solida pe care sa se dezvolte o relatie indelungata cu clientii tai.
– E-mail marketingul este foarte important deoarece te tine conectat permanent cu publicul tinta. Transmiterea in mod constant de mesaje despre oferte sau produse noi intretine interesul pentru ceea ce ai de oferit, cu conditia sa ai cu adevarat ceva de spus si nu foarte des, fiindca online-ul nu e bazar, sa tragi utilizatorul de maneca sa te bage in seama.
De ce sa apelezi la o agentie de marketing
Exista mult mai multe metode decat cele de mai sus la care o agentie web va apela pentru a-ti creste vizibilitatea pe internet, iar de cele mai multe ori va combina tehnici diverse, pentru eficienta maxima.
Totul incepe de la strategie, care trebuie sa tina cont de asteptari si resurse, serviciile de marketing online fiind croite pe specificul fiecarei afaceri si pe profilul consumatorilor. O agentie profesionista va rafina constant mesajele pentru a se potrivi varstei, genului si preferintelor potentialilor clienti, tintind exact zona ta de interes, masurand reactiile, evaluand rezultatele si efectuand corectii in timp real.
Fiecare dintre etapele unei campanii de marketing online necesita cunostinte specifice, metode testate, consecventa, rabdare si interpretarea corecta a comportamentului publicului tinta, adica executarea planului de promovare cu precizie inginereasca.
Pe cont propriu, existenta indelungata in universul online este o misiune imposibila.