Nu DACA, ci CUM te ajuta campaniile PPC in dezvoltarea businessului online

Inainte de orice, trebuie sa crezi, dar nu e genul de credinta care presupune rugaciuni si un „Amin!” la final, ci simpla solicitare a unei oferte si un „Aha!”, semn ca ti s-a aprins beculetul si te bucuri de rezultate.

Mai exact, trebuie sa crezi in doua lucruri: ca o campanie PPC chiar iti dezvolta businessul online si ca planificarea si gestionarea unei campanii PPC nu e treaba ta.

Ce face o campanie PPC?

PPC, adica Pay Per Click, este o formă de publicitate platita extrem de echitabila, in cadrul careia esti taxat doar daca un utilizator da click pe link-ul spre site-ul sau magazinul tau online. Este o metoda eficienta de intrare pe piata, prin obtinerea rapida a vizibilitatii, pe de o parte, si testarea realista a interesului potentialilor clienti pentru produsul sau serviciul tau, pe de alta.

Scopul este de a obtine expunere maxima, prin plasarea reclamelor tale pe primele pozitii ale motoarelor de cautare sau ale retelelor sociale.

In cazul Google, o campanie Adwords eficienta iti asigura prezenta in primele rezultate, pe prima pagina. Totodata, campaniile Facebook Ads de succes cresc gradul de raspandire a postarilor tale, ating audienta vizata si iti intorc rezultatee pe care ti le doresti. Practic, prin campaniile PPC starnesti interesul si atragi potentialul client, care iti cunostea maim ult sau mai putin business-ul. De asemenea, aceste campanii sunt punctul de pornire a traficului spre site-ul tau.

Iar spre deosebire (doar) de SEO, care necesita timp, rabdare si eforturi sustinute pentru a face un website suficient de relevant prin continut incat sa conteze, PPC e o solutie mai rapida. Un fel de teaser, prin care iti semnalizezi prezenta in imensitatea online-ului.

De ce sa soliciti serviciile unor profesionisti pentru campaniile PPC?

Promovarea pe Facebook si Google reprezinta principalele tinte ale oricarui business online, iar daca nu sunt facute bine, sunt facute degeaba.

Trebuie sa ai in vedere:
– planificarea riguroasa a unei strategii coerente, cu obiective realiste;
– alegerea inteligenta a cuvintelor cheie;
– implementarea tuturor tipurilor de campanii relevante business-ului tau;
– supravegherea contului de Google Ads in mod constant si interpretarea dinamicii acesteia;
– intelegerea relatiei cauza-efect a fiecarei actiuni si cuantificarea rezultatelor;
– optimizarea campaniilor, in functie de rezultatele obtinute sau de lipsa acestora.

De asemenea, mai trebuie sa cunosti si intregul context SEO care influenteaza decisiv modul in care va decurge campania PPC, precum si interdependentele dintre elementele acesteia. Si sa stii ca nu e vorba atat despre putere financiara, cat despre putere de convingere. Dar si ca un site optimizat SEO, cu un continut relevant pentru domeniul tau de activitate, iti va acorda intaietate la licitatia automatizata pentru primele pozitii in cazul reclamelor de pe Google, precum si costuri per click mai bune.

De aceea o campanie Pay Per Click trebuie incredintata unei agentii cu PPC-ul invatat la perfectie si aplicat cu regularitate, care poate croi o strategie de promovare ca turnata pe nevoile, targetul, bugetul, asteptarile tale.

Un pic de stiinta, restul vointa si straduinta!

Poate crezi ca vei face mari economii incercand sa o scoti singur la capat cu campania Google Ads si Facebook Ads, dar o sa platesti inzecit mai tarziu. Pierderea startului va necesita investitii si mai consistente pentru a ajunge din urma competitorii care nu si-au irosit energia incercand sa rezolve probleme mici, dar specifice, transformate prin improvizatie in probleme mari si generalizate asupra intregii afaceri.

Doar o agentie profesionista va:
– personaliza strategia campaniilor de marketing, adaptand-o la nevoile si asteptarile tale;
– respecta cerintele specifice ale nisei tale de activitate si ale publicului tinta, exploatand slabiciunile concurentei;
– crea reclame care convertesc, respectiv promova in vederea obtinerii unui raport cost/conversie profitabil;
– supraveghea permanent desfasurarea campaniilor, in vederea optimizarii rezultatelor.

Nu e vorba ca nu ai putea gestiona singur o campanie PPC, insa improvizatiile nu te vor duce foarte departe, deoarece sunt detalii, abordari si scurtaturi pe care, autodidact fiind, nu ai cum sa le afli suficient de repede incat sa fie si eficienta o astfel de abordare.

Si mai gandeste-te la urmatoarele date:
– 2 din 3 accesari ale rezultatelor Google sunt ale anunturilor promovate prin campanii PPC;
– 46% dintre accesarile Google sunt pentru primele 3 reclame PPC;
– 1,2 milioane de mici afaceri folosesc reclamele Google;
– 80% este procentul de crestere a vizibilitatii pentru companiile care folosesc SEM.

Nu merita sa-ti asumi riscuri inutile cand vine vorba de promovarea pe Google sau in social media, iar aceste statistici, prezentate de Seotribunal.com si Serpwatch.io in anul 2019, sunt, poate, cel mai bun argument. Credinta ca le poti face tu pe toate e primul pas spre esec.

Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul, pentru a oferi functiile retelelor sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor nostri pentru a-ti oferi experiente deosebite, pentru a analiza traficul si modul de utilizare si pentru a-ti personaliza serviciile noastre. In cazul in care alegi sa continui utilizarea website-ului nostru, esti de acord cu utilizarea modulelor noastre si politica de confidentialitate.